Thursday morning breakfast

Thursday, January 15, 2015

P1155963
Torstai-aamut on mulla tässä jaksossa parhaita! Saan heräillä rauhassa, syödä aamupalaa ja lueskella lehteä tai blogeja. Kouluun ei oo kiire vielä pitkään aikaan ja ehdin hyvin vaikka salille ja oon käynyt myös kävelyillä. Koulu alkaa vasta kahdeltatoista, joten nyt ehkä ymmärrätte, miksi mä näitä aamuja rakastan.
P1155966
Tälle aamulle olin laittanut jo edellisenä päivänä chia-vanukkaan valmistumaan. Ostin nimittäin tällä viikolla ensimmäistä kertaa chia-siemeniä ja innoissani halusin kokeilla, minkälaisia juttuja niistä syntyy. Tässä ohje yllänäkyvään annokseen:

Kookos-chia-vanukas
3rkl chia-siemeniä
1,5dl kookosmaitoa
1dl vettä
1tl hunajaa

Kaikki ainekset vain sekaisin ja jääkaappiin yön yli tekeytymään. Chia-siemenet ottavat vettä itseensä 9-kertaisen määrän kokoonsa nähden, joten tulos on vanukasmainen. Siemenet eivät itsessään maistu oikein miltään, joten kannattaa käyttää nesteenä jotain, mikä maistuu hyvälle! Aamulla päälle voi laittaa vielä täytteitä, kuten omassanikin: banaania/pähkinöitä/kuivattuja marjoja. 

You Might Also Like

2 kommenttia

  1. Oon itekki miettiny pitäiskö joskus repästä kunnolla ja ostaa chia siemeniä mut viel en oo :D enkä varmaan ihan hetkeen tuukkaan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suosittelen kyllä kokeilemista :)

      Delete