Snack ideas #1

Tuesday, January 20, 2015

Loma loppui muutama viikko sitten ja kouluun joutuu taas raahautumaan joka aamuna. Joskus pitkiä ja pimeitä päiviä tuntuu olevan mahdoton selvitä läpi. Viimeistään iltapäivällä alkaa väsyttää. Mulla on tapana syödä lounaan ja päivällisen välissä välipalaa, sillä se auttaa jaksamaan päivällä ja samalla ehkäisemään esim. päänsärkyä ja väsymistä. Tasaiset ruokailurytmit ja riittävä vedenjuonti ovat ainakin mulle yksi hyvä energisyyden lähde. Ajattelin tulevissa postauksissa jakaa erilaisia välipalaideoita ja omia lemppareitani, joita tekin voitte sitten kokeilla kotona. 

PC185673

Ensimmäisenä vuorossa jotain mukaan otettavaa, sillä pieni ja ravintorikas välipala on aika kätevä pitkiä päiviä varten. Alla kerron omasta koulupäivien vakiovälipalavaihtoehdostani.

Pähkinät

+ Pähkinät sisältävät runsaasti hyviä rasvoja, jotka pitävät nälän poissa pitkään ja auttavat aivojasi jaksamaan. Pähkinöissä on myös proteiinia, vitamiineja sekä antioksidantteja.
- Ainoana miinuksena on ehkä hieman kallis hinta (mutta muistakaa, ettei näitä tarvita yleensä kourallista enempää välipalana)

Kannattaa aina valita pähkinät, joita ei ole prosessoitu, esim. paahdettu, sillä silloin niistä saa kaiken hyödyn irti.

Kuivatut hedelmät/marjat

+ Kuivatuissa hedelmissä on vitamiineja (ei toki yhtä paljon kuin tuoreissa) sekä runsaasti energiaa pienessä tilassa. Tiedättekö myös sen tunteen, kun usein iltapäivän aikaan saattaa tehdä mieli jotain makeaa? -Nämä ovat oiva ja terveellinen ratkaisu.

Itse otan yleensä yllä olevassa kuvassa näkyvään pienen purkkiin noin puolet pähkinöitä, joista omia suosikkejani ovat tällä hetkellä para-, pekaani sekä cashewpähkinät, toinen puolikas on sitten niitä kuivattuja hedelmiä/marjoja, itselläni useimmiten: rusinoita ja taateleita.

PC245832

Mitä piditte tästä postauksesta? Tulossa olisi nimittäin vielä lisää samanlaisia.

You Might Also Like

2 kommenttia

  1. Oi tämä oli aivan ihana postaus! Kiitos vinkeistä! <3

    ReplyDelete